Op deze pagina staan foto's van reizen die wij samen al hebben gemaakt. Klik steeds op de foto rechts voor een nieuwe pagina met een selectie foto's van die vakantie.
Hieronder staat wat uitleg over de 7 nieuwe wereldwonderen en de lijst van 20 waaruit deze gekozen zijn.
Daarna volgt een overzicht van alle vakanties die wij al gemaakt hebben met bijbehorende fotoboeken en van de laatste jaren ook steeds een blog dat tijdens de vakantie bijgehouden is.

Helemaal onderaan op deze pagina is een interactief kaartje te vinden met alle landen die wij hebben bezocht. Je kan ook HIER klikken om deze kaart in een apart venster te openen.

Veel leesplezier op onze pagina.....

7 nieuwe wereldwonderen

Inmiddels hebben we alle 7 nieuwe wereldwonderen gezien. Van augustus 2006 tot 6 juli 2007 kon iedereen deelnemen aan de verkiezing voor een nieuwe lijst van "de zeven wereldwonderen". Uiteindelijk kwamen hier 21 nominaties uit waarvan er dus 7 zijn gekozen. Door op de foto te klikken opent zich een nieuw venster met meer informatie. Hieronder de 7 nieuwe wereldwonderen en de overige nominaties. Daaronder de foto's van reizen die we reeds maakten.

Chichén Itzá
(Mexico, gezien in 2010)

Cristo Redentor
(Christusbeeld in Rio de Janeiro, Brazilië, gezien in 2012)

Colosseum
(Rome, Italie, o.a. gezien in 2003)

Chinese Muur
(Gezien in 2009)

Machu Picchu
(Peru, gezien in 2008)

Rotswoningen in Petra
(Jordanië, gezien in 2009)

Taj Mahal
(India, gezien in 2011)

Voor foto's klik HIER

Verdere nominaties op deze lijst waren:

- Akropolis (Athene, Griekenland) Gezien in 2003, voor foto's klik HIER
- Alhambra (Granada, Spanje) Gezien in december 2011, voor foto's klik HIER
- Angkor Wat (Cambodja) Gezien in november 2010, voor foto's klik HIER
- Paaseiland (Polonesië) Nog niet gezien
- Eiffeltoren (Parijs, Frankrijk) o.a. gezien in 2005
- Hagia Sophia (Istanboel, Turkije) Gezien in september 2010, voor foto's klik HIER
- Kiyomizu-dera (Kioto, Japan) Gezien in mei 2013, voor foto's klik HIER
- Kremlin (Moskou, Rusland) Gezien in april 2010, voor foto's klik HIER
- Slot Neuschwanstein (Beieren, Duitsland) Gezien in juni 2011, voor foto's klik HIER
- Vrijheidsbeeld (New York, Amerika) Gezien in mei 2014, voor foto's klik HIER
- Stonehenge (Amesbury, Engeland) Gezien in juli 2011, voor foto's klik HIER
- Sydney Opera House (Sydney, Australië) Nog niet gezien
- Timboektoe (Mali) Nog niet gezien
- Piramide van Cheops (Gizeh, Egypte) Nog niet gezien

Onderstaand foto's van reizen die wij reeds gemaakt hebben.

Maart 2019
11 dagen
Oman. We hebben een rondreis door Oman gemaakt door daar een auto te huren.

We hebben net als altijd weer een blog van bijgehouden. Je leest het HIER. Tevens vind je hier een kaartje waar de route te zien is.

Klik op de foto hiernaast voor alle foto's.

We hebben er ook een kortere film van gemaakt welke we op Youtube hebben gezet. Deze is HIER te bekijken.

Mei/Juni 2018
23 dagen
Costa Rica en citytrip Panama. We zijn naar Panama gevlogen om hier een bezoek te brengen aan het Panama kanaal, en dan wel bij de Miraflores sluizen. Daarna zijn we doorgevlogen naar Costa Rica voor een rondreis door het land. We hebben hiervoor een auto gehuurd. De eerste dagen zijn we vanuit San José naar Tortuguero gegaan, dit vervoer was nog geregeld. Pas bij terugkomst kregen we de auto.

Oktober/November 2017
18 dagen
Singapore & Taiwan. We zijn naar Singapore gevlogen om hier deze stad te bezoeken. Daarna zijn we doorgevlogen naar Taiwan voor een rondreis over dit eiland. We hebben hiervoor een auto gehuurd. Enkel Taipei hebben we met de metro gedaan.

Juni 2017
23 dagen
Europa. We zijn ditmaal vanuit huis vertrokken om een rondreis te maken door Europa, met name het oostelijke deel. De hele rondreis was 6135km lang.

Oktober/November 2016
23 dagen
Verenigde Staten. We hebben opnieuw een rondreis gemaakt door de Verenigde Staten, echter ditmaal juist het middendeel. We begonnen in Chicago en zijn op de kaart linksaf gereden tot in Yellowstone. Daarna zijn we naar beneden afgezakt via Salt Lake City naar Las Vegas. Via de Grand Canyon en Monument Valley zijn we weer terug richting noord-oosten gereden. Hierbij deden we ook nog Denver, Kansas City en Indianapolis aan. We eindigden weer in Chicago. De hele rondreis was 9730km lang.

September 2016
4 dagen
Porto. Samen met Emiel & Anja Vosters en Fenna Hochstenbach hebben we een stedentrip gemaakt naar Porto in Portugal. We hebben de stad goed verkend en hadden ook nog een dagje over om naar het dichtbijgelegen Aveiro te gaan, ook wel het Venetië van Portugal genaamd. Het waren een paar leuke dagen weg.

Mei/Juni 2016
22 dagen
Maleisië. We hebben met z'n drieën een rondreis gemaakt door Maleisië. We begonnen in Kuala Lumpur. Daarna zijn we met een huurauto gereden naar Taman Negara (oerwoud). Na een aantal dagen hier zijn we doorgereden naar de koelere Cameron Highlands waar veel thee verbouwd wordt. Daarna ging de reis naar eiland Penang waar we in Georgetown verbleven. Hier hebben we de huurauto ingeleverd.

Na Penang zijn we met een ferry naar Langkawi gevaren. Na twee daagjes op dat eiland zijn we met het vliegtuig naar Kota Bharu gevlogen. Hier bleven we twee nachten in een Kampung. Uiteindelijk hebben we van hieruit een ferry genomen naar de Perhentian Islands, twee kleine eilandjes een uurtje van de kust vandaan. Na drie nachtjes hier te hebben gezeten verkasten we als laatste naar een groter eiland wat zuidelijker gelegen. Hier hadden we een mooi resort en een prachtig strand. Van daaruit weer met een ferry terug naar het vaste land en met een binnenlandse vlucht van Terranganu naar Kuala Lumpur de aansluiting weer gevonden op de vlucht naar huis.

Het waren drie mooie weken met veel indrukken.

Maart 2016
7 dagen
Duitsland, Nedersaksen. We zijn tijdens de zelfstandige week van Jantine's AIOS (huisarts in opleiding) een weekje naar Duitsland geweest. Ditmaal zaten we in Landal Dwergter Sand in Molbergen. Van hieruit hebben we tripjes gemaakt naar Hamburg, Hannover, Bremen en Cloppenburg. Ook zijn we op zondagochtend in Thüle nog naar een dierenpark geweest. De foto's in het album spreken voor zich.

November 2015
9 dagen
Dubai / Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten. We hebben in Dubai zo'n beetje alles bezocht dat er te zien is, tot en met Global Village aan toe. Ook hebben we een dagtocht gemaakt naar Abu Dhabi en hebben we net buiten Dubai een tocht door de woestijn gemaakt compleet met kamelenrit en de laatste dag nogmaals met daarbij ook het vasthouden van een valk. Youp heeft ook op de kamelen gereden en de valk zelfs geaaid. Uiteraard hebben we ook de Burj Khalifa bezocht en hebben we het uitzicht bekeken vanaf de 124ste verdieping.

Juli 2015
8 dagen
Normandië, Frankrijk. We zijn ditmaal met de auto naar Normandië gereden voor een weekje aldaar. De ouders van Jantine gingen ook mee. Nu Youp er ook bij is moesten we met twee auto's heen om alles mee te krijgen. Ter plekke hebben we alles met één auto gedaan. Op de heenweg hebben we eerst Gent bezocht waarna we doorreden naar Saint-Arnoult. In Normandië hebben we de invasiestranden bezocht en enkele steden en dorpen waar een bezienswaardigheid was. Ook bezochten we Le Mont Saint Michel en Etretat met zijn krijtrotsen.

November 2014
9 dagen
Engeland. Ditmaal zijn we zelf een rondreis gaan maken door Engeland, Wales en Schotland. We zijn eerst naar Calais gereden om hier de boot naar Engeland te nemen. Daar aangekomen zijn we in de aansluitende dagen naar de volgende plaatsen geweest:
- Bath, hier hebben de de romeinse baden bezocht en de Bath Abbey
- Stratford-upon-Avon, hier bezochten we het geboortehuis en andere huizen van Shakespeare
- Chester, hier bezochten we de middeleeuwse winkelgalerijen 'the Rows'
- Caefernon, hier bezochten we het Caefernon Castle waar prince Charles ooit is geinaugureerd
- Lancaster
- Lake District, hier maakten we een boottocht bij Windermere
- Carlisle, hier bekeken we het Carlisle Castle
- Hadrian's Wall, de afscheiding van het Romeinse rijk destijds
- Glasgow
- Fort William, hier bezochten we o.a. de Ben Nevis Distillery waar whiskey geproduceerd wordt
- Drumnadrochit, hier keken we even rond bij Loch Ness
- Edinburgh, hier liepen we de Royal Mile en bezochten we het kasteel en het Holywood Palace
- Durham, hier bezochten we Durham Castle en de ‘the Cathedral Church of Christ, Blessed Mary the Virgin and St.Cuthbert of Durham’
- York, hier bekeken we de York Minster
- Nottingham, hier bekeken we het kasteel waar het verhaal van Robin Hood zich afspreelde
- We eindigden bij Shaun & Kimberley in Bury St. Edmunds

Oktober 2014
4 dagen
Boedapest. We zijn samen met Emiel, Anja en Fenna naar Boadapest geweest voor een stedentrip van 4 dagen. Behalve in Boedapest zelf zijn we op zaterdag ook nog naar Visegrad gereden om hier een Nights Tournament te bezoeken in het kasteel aldaar.

Klik op de foto hiernaast voor het fotoalbum van deze stedentrip.

Mei 2014
21 dagen
Verenigde Staten. We hebben een rondreis gemaakt door de Verenigde Staten. We begonnen aan de oostkant om vervolgens naar de westkant te vliegen en daar nog een groot deel te bezoeken. Hieronder wat we zoal hebben gezien:

- New York, hier o.a. het Vrijheidsbeeld, Manhattan, Central Park (met daaraan Guggenheim),
- Broadway, the Empire State building, Ellis Island,
- 5th Avenue en Times Square
- Philadelphia, hier o.a. de Independence Hall, the Mint en the Liberty Bell
- Washington, hier o.a. het witte Huis, het Capitool, Arlington Cemetery,
- the National Mall en een 'by night tour'
- Niagara watervallen
- Toronto met daarbij ook een bezoek aan de 553 meter hoge CN Tower
- San Fransisco, hier o.a. stadstour met Union Square, Chinatown, Fisherman's Wharf,
- North Beach en the Golden Gate Bridge. Ook hebben we Alcatraz bezocht.
- Yosemite National Park
- Las Vegas
- Death Valley (nabij Las Vegas)
- Zion National Park
- Bryce Canyon
- Grand Canyon
- National Park Joshua Tree
- Palm Springs
- Los Angeles, hier o.a. Hollywood, Rodeo Drive, Downtown LA, Beverly Hills
- en een bezoek aan de Studio's
- Disneyland (Anaheim, net onder Los Angeles)

April 2014
5 dagen
Praag. In april 2014 zijn we in het paasweekend naar Praag geweest. Hier hebben we zo'n beetje alles bezocht wat er aan cultureels te zien is. We hebben er ditmaal ook een blog van bijgehouden. Je leest het HIER.

Maart 2014
8 dagen
Duitsland. In maart 2014 zijn we een weekje naar Duitsland geweest. We bezochten allereerst Keulen waar we natuurlijk de Dom van Keulen bekeken. Daarna hebben we een week in een huisje van Landal gezeten in Kröv aan de Moezel. Van hieruit bezochten we Trier, Koblenz en tussenliggende plaatsen aan de Moezel als Cochem, Bernkastel, Traben Trarbach, enz.

Op ons blog staat een korte beschrijving van deze trip.

Oktober 2013
21 dagen
Vietnam. In oktober 2013 maakten we een rondreis door Vietnam. We trokken van het noorden naar het zuiden en kwamen hierbij in Hanoi, Halong Bay, Tam Coc, Vinh, Phong Nha, Dong Hoi, hué, Hoi An, Qui Nhon, Nha Trang, Phan Thięt, Ho Chi Minh city (het vroegere Saigon) en Can Tho in de Mekong Delta.

Mei 2013
16 dagen
Japan. In mei 2013 maakte we een rondreis door Japan. Hier bezochten we ook de Kiyomizu-dera in Kioto, die stond nog op ons verlanglijstje. We hebben hier o.a. meegemaakt:
- Stadstour Nagasaki met bezoek aan Dejima eiland en Oranda Zaka
- Stadstour Tokyo
- Bezoek aan Nikko National Park

Februari 2013
12 dagen
Marokko. In Februari maakten wij een rondreis door Marokko. We hebben een groot deel van het land gezien. Directe hoogtepunten zaten er niet bij, maar algeheel was er toch wel weer genoeg te zien.

Oktober 2012
23 dagen
Indonesië. We hebben een 22-daagse rondreis gemaakt door Sumatra, Java en eindigend in Bali. Hoogtepunten waren de Borobudur en de beklimming van de actieve Bromo vulkaan.

Voorafgaand aan de rondreis door Indonesië hebben we nog één dag door Kuala Lumpur gestruind. Hier hadden we een stop-over met één overnachting.

Uiteraard hebben we weer een blog bijhouden, zie HIER.

Maa / Apr 2012
21 dagen
Argentinie, Chili en Brazilie. Dit was een rondreis van uitersten: Van Vuurland onderin Patagonie, met gletsjers, rotsen, Andes-gebergte, besneeuwde bergen, ijsschotsen en kou tot aan het tropisch regenwoud bij Foz do Iguacu. Van chique steden als Buenos Aires tot aan de Copacabana en Ipanema standen In Rio de Janeiro. Bovendien hebben we het Christusbeeld in Rio bezocht, zodat we nu officieel alle 7 nieuwe wereldwonderen hebben gezien!

Uiteraard hebben we weer een blog bijhouden, zie HIER.

December 2011
5 dagen
Spanje. Al eerder waren we in het zuiden van Spanje en wilden we het Alhambra bezoeken. Toenmalig lukte dat niet omdat er geen kaarten meer verkrijgbaar waren. Ditmaal hadden we de kaarten via internet al een tijdje terug geregeld. De dag na kerst vertrokken we 's-ochtends heel vroeg naar Schiphol om van daaruit naar Malaga te vliegen. In Malaga haalde we onze huurauto open en reden naar ons appartement in Nerja.

Uiteindelijk hebben we 4 dagen bezoeken gebracht aan het Alhambra, Granada, Malaga, Velez-Malaga en het natuurgebied boven Nerja en linksonder Granada. We reden langs de rand van de Sierra Nevada met besneeuwde bergtoppen. Al met al een prima korte vakantie.

Voor de foto's klik hier rechts.

Sep / Okt 2011
21 dagen
India & Nepal. We hebben een 21-daagse rondreis gemaakt door India & Nepal. Hier hebben we in Kathmandu (Nepal) een aardbeving meegemaakt, tevens zijn we aan een vliegtuigongeluk ontsnapt en een paar dagen later aan een overstroming. In India hebben we een heel stuk gereist en natuurlijk de Taj Mahal bezocht.

Voor de foto's klik op de foto hier rechts.

We hebben ook weer een blog bijgehouden. Het blog is HIER te lezen.

Juli 2011
4 dagen
Zuid-Engeland. We zijn samen met Shaun, Kimberley & Amelie naar het zuiden van Engeland geweest. Hier verbleven we 3 nachten in Southampton. Van daaruit bezochten we allereerst Stonehenge in Amesburry. Ook bezochten we Old Sarum, New Forrest, Jurassic Coast en de Isle of Wight (eiland voor de kust bij Southampton).

Juni 2011
Beieren, Duitsland.
In Hohenschwangau vlakbij Füssen in Duitsland liggen de Königschlösser Neuschwanstein en Hohenschwangau. Hier zijn we geweest omdat Schloss Neuschwanstein één van de 20 nominaties betrof bij de verkiezing van de 7 nieuwe wereldwonderen.

Jan / Feb 2011
30 dagen
Nieuw Zeeland
In Nieuw-Zeeland hebben we met een huurauto het hele land doorgereden. We begonnen op het noorder eiland en na twee weken vaarden we met een boot naar het zuider eiland. Gedurende de vakantie hebben we actief een blog bijgehouden.

Dit blog is HIER te lezen.

November 2010
Cambodja, bezoek kinderleerboerderij.
We bezochten de kinderleerboerderij World Wide Children Farm waarvan de praktijk van Jantine één van de hoofdsponsoren is. Aangezien we op Bangkok vlogen hadden we hier ook nog een dagje. Vanuit Bangkok reden we naar Siem Reap alwaar we Angkor Wat bezochten (nominatie nieuw wereldwonder). Daarna door naar Phnom Penh waar de kinderleerboerderij vlakbij ligt (in Samrong).

September 2010
5 dagen
Stedentrip Istanbul, dit tegelijkertijd met ooglaseren.
Hier hebben we o.a. de Hagia Sophia gezien welke als nominatie op de lijst met wereldwonderen stond. Ondertussen zijn ook de ogen van Erik hier gelaserd via Inter-Vision. Ook bekeken we hier de volgende zaken:
- Sultan Ahmetmoskee, ook bekend als Blauwe Moskee, dankt
- naam aan vele blauwe tegels uit het stadje Iznik (Iznik-tegels)
- die te zien zijn geweest aan de binnenkant. Tegenwoordig zijn
- tegels vervangen voor voornamelijk groen, in Istanbul staat
- moskee beter bekend als groene moskee.
- Egyptische bazaar, ook bekend als kruidenbazaar
- De grote bazaar (de overdekte)
- Süleymaniye moskee - deze is iets kleiner dan Haghia Sofia
- Galata kulesi - De galatatoren, van bovenaf uitzicht over de stad
- Boottocht over de Bosporus
- Topkapi paleis
- Basilica Cisterne - een 6e eeuwse ondergrondse
- wateropslagplaats onder het Hippodrome, 143 bij 65 meter
- en omstreeks 9 meter hoog.

Juni 2010
16 dagen
Mexico, Guatemala, Belize & Honduras.
Hier bezochten we wereldwonder Chichén Itzá met de Kukulcán Piramide gebouwd tijdens het hoogtepunt van de Maya-cultuur. Ook bezochten we de volgende zaken:
- Cenote waarin we hebben gezwommen
- Ruďnes van Uxmal
- Tempels in Palenque
- Indianendorpje San Juan Chamula bij San Cristóbal
- Panajachel aan het meer van Atitlán
- Bezoek aan Pacaja vulkaan welke net uitgebarsten was
- Antigua
- Ruďnes van Copán (Honduras)
- Boottocht naar het Caribische Livingston
- Ruďnes Tikal in Flores
- Playa Del Carmen, hier maakten we een tocht door
- de jungle op een quad

April 2010
6 dagen
Moskou. In Moskou hebben we nagenoeg alles gezien omdat we tijd genoeg hadden
(Hier dus o.a. Kremlin, Rode Plein & Mausoleum Lenin)

December 2009
4 dagen
Berlijn. In Berlijn bezochten we o.a. de muur, Checkpoint Charly, Joods historisch museum, Schloss Charlottenburg, enz.

November 2009
3 dagen
IJsland. Vanuit Reykjavik maakten we enkele excursies, waaronder:
- Stadstour Reykjavik
- Golden Circle tour met Ţingvellir National Park, Geyser,
- Gullfoss waterval en church at Skálholt

September 2009
8 dagen
Jordanië. We maakten een rondreis met de volgende route:
- Amman (o.a. stadstour met Romeinse Amfitheater, de Citadel
- en bazaar)
- Jerash (stad uit Griekse en Romeinse oudheid. Bedolven onder
- zand bij aardbeving 8ste eeuw. Daardoor tempels goed
- bewaard gebleven)
- Petra (o.a. uitzicht vanaf Mount Nebo, berg waar Mozes over het
- beloofde land uitkeek, de meer dan duizend meter diepe canyon
- Wadi Majib, kruisvaarderskasteel, Little Petra en roze stad
- Petra (wereldwonder), gebouwd door de Nabateeërs. De duizenden
- jaren oude stad ligt verborgen in diep dal achter rotsgebergte,
- bereikbaar via een nauwe kloof, en bestaat uit uitgehakte
- rotswoningen, straten, tempels en theaters)
- Wadi Rum (o.a. jeeptocht door woestijn en overnachting in
- Bedouine tentenkamp)
- Aqaba (o.a. Rode Zee met uitzicht op omliggende landen als
- Israël, Saoedi Arabië en Egypte, Dode Zee waarop je
- door zoutgehtitlee enkel kan drijven)
- Aman (terug voor de laatste nacht)

Juni 2009
22 dagen
China. Als huwelijksreis maakte we de volgende rondreis:
- Beijing (o.a. stadstour met plein van de Hemelse Vrede,
- mausoleum van Mao, de Verboden Stad (24 keizers uit de
- Ming- en Qingdynastie die in de 15e-20e eeuw het land
- bestuurden), Tempel van de Hemel, Grote Muur
- (wereldwonder), Ming Graven, Cloisonnée-fabriek (soort emailleren
- van producten) en Zomer­paleis)
- Datong (o.a. Negen Draken Scherm
- Taiyuan (o.a. Yunganggrotten, hangende klooster en Jinci Tempel)
- Pingyao (o.a. onderweg nog Shuanglin Tempel en Qiao Family’s
- Compound (1755). In Pingyao stadwandeling met oude
- rechtbank, Rishengchang (allereerste bank China)
- en wandeling over stadsmuur)
- Xi`an (o.a. Terracottaleger en bronnen van Huaqing Chi, oude
- stadsmuur, Grote Moskee en de Groteganspagode)
- Nanjing (o.a. brug over de Yangtze rivier en provinciaal museum)
- Suzhou (o.a. mausoleum Dr. Sun Yatsen en Linggu Pagode)
- Shanghai (o.a. Lingering Garden , fabriek zijde-industrie, Yuyuan
- tuin, wandeling over de Bund (drukke boulevard langs haven met
- wereldberoemde skyline Shanghai), Nanjingroad en
- Jade Boeddha tempel)
- Guilin (o.a. boottocht rivier de Li met rondom karstheuvels)
- Guangzhou (ook bekend als Kanton, o.a. berg Yaoshan,
- Rietfluitgrot, stadstour met Dr. Sun Yatzen Memorial Hall
- (tempel van de Chen-clan) en Qingping markt (handel in
- levende dieren, vis, specerijen, groenten en geneesmiddelen)
- Hongkong Island (met ferry vanuit Guangzou)

Aug / Sep 2008
16 dagen
Peru. We maakten een rondreis met de volgende route:
- Lima
- Pisco (hier was in 2007 een aardbeving, een hele hoop was
- nog niet herbouwd)
- Nazca (o.a. vlucht over de Nazca lijnen)
- Arequipa (o.a. vulkaan El Misti (5822m),
- Santa Catelinaklooster en kathedraal)
- Chivay (o.a. Cańón del Colca, kloof van 4000m diep,
- leefgebied van de condor)
- Puno (o.a. bezoek aan 3500m hoge Cruz del Condor met uitzicht
- over de Cańón del Colca, boottocht over Titicacameer naar drijvende
- rieteilanden van de inheemse Uros-indianen)
- Cuzco (o.a. stadstour Cuzco en incaruďnes van Sacsayhuaman)
- Aguas Calientes (van hieruit met een busje naar
- Machu Picchu (wereldwonder), verloren stad
- van de inca's. Werd pas in 1911 herontdekt)
- Lima (stadstour)

September 2007
17 dagen
Zuid-Afrika. We maakten een rondreis met de volgende route:
- Pretoria-Orighstad (o.a. bezoek Pretoria)
- Hazyview (tocht met o.a. Blyde River Canyon, Pinnacle Rock,
- Bourkes Luck Potholes & God’s Window, dag erop gamedrive door
- Paul Kruger National Park)
- Swaziland (overnachting in Milwane Beehive Huts)
- Zululand (o.a. game drive in Hluhluwe National Park,
- overnachting 2 nachten in Bayala Game Lodge)
- Durban (o.a. bezoek botanische tuinen)
- East Londen (tocht langs de kust, overnachting in Kennaway Hotel)
- Port Elizabeth (o.a. stadstour ‘Settler Country’)
- Knysna (o.a. sundowner cruise)
- Oudtshoorn (o.a. struisvogelboerderij, druipsteenformaties
- Cango Caves, traditionele Karoo-lunch bij ‘Kobus se Gat’ aan de
- voet van de Swartberg pas)
- Kaapstad (o.a. Mosselbaai, Kirstenbosch Gardens, Tafelberg,
- Boulders Beach met de pinguins, Kaap de Goede Hoop, Valsbaai,
- Kaap Punt, Houtbaai, Winelands tour en Robbeneiland
- waar Nelson Mandela gevangen zat)

Juni/Juli 2006
Sri Lanka. We maakten een rondreis met de volgende route:
- Wattala (van hieruit zelf met tuk-tuk naar Colombo geweest)
- Polonnaruwa (o.a. Dambulla Cave tempel en restanten
- koninklijk paleis)
- Sigiriya (o.a. beklimming Leeuwenrots 'Sigiriya Rock' en
- bezoek boeddhistische bedevaartsplaats Mihintale)
- Anuradhapura (o.a. stadstour)
- Kandy (o.a. tempel van de tand en theeplantages)
- Pinnawela (o.a. olifantenweeshuis)
- Wattala, terug voor de paar laatste dagen

Juni 2005
15 dagen
Thailand. Onze eerste reis samen buiten europa. We maakten een rondreis met de volgende route:
- Bangkok (o.a. China Town, Bayok Skyview Tower, nachtmarkt
- Pat Pong, fietsen in Bangkok, grote paleis & smaragden boeddha,
- drijvende markt, Travestieshow (Calypso Bangkok)
- Kanchanaburi aan de River Kwai (o.a. Bridge over the River Kwai,
- erebegraafplaats met 1896 Nederlanders, longtail boottocht op de
- River Kwai, olifantentocht, bamboorafting en grootste
- drijvende markt van Thailand)
- Ayutthaya (o.a. 3 pagoden, Wat Sri Samphet, ruďnecomplex,
- boottocht Bang Pa-In, Paleis van Koning Narai in Lopburi,
- Wat Phra Phuttanabat in Saraburi)
- Pattaya (o.a. Speedboottocht naar koraaleiland Koh Larn,
- teakhouten 'tempel van de waarheid' en zwemmen met dolfijnen)

Augustus 2004
8 dagen
Spanje. Voor het eerst samen een vliegvakantie. Hier hadden we een aparthotel in Estepona. Tevens hadden we een auto gehuurd, een Fiat Punto.

Augustus 2003
26 dagen
Allereerst bleven we in europa en maakten we met de trein een reis door België, Frankrijk, Italië en Griekenland.
We reden eerst helemaal naar Athene om van daaruit langzaam terug richting Nederland te reizen. Bezocht o.a.:
- Athene (o.a. Akropolis, via Italië en boottocht Brindisi - Patras)
- Bari (strand, wachten op nachttrein naar Napels)
- Napels
- Rome (o.a. Colosseum)
- Florence
- Bologna
- Venetië
- Genua
- Menton (Frankrijk, hier woonde Marlou destijds. Vanuit hier
- naar Monaco, Nico, Cannes, Ventimiglia, enz.)